dålig uppdatering

 Hej på er! Min uppdatering har varit sämst rent ut sagt, men har inte haft möjlighet att blogga, då internet tjorvat lite fram o tillbaka, så jag tar allt nu istället. Var beredda på ett låååångt inlägg.
 
Fredag
Sara kom och hämtade mig, vi åkte och handla och sen blev det hem till pappa för att äta tacos, efter middagen kom farmor, gammelmorfar och en av mina kusiner o hans pappa ( min farbror ) och även min bror. Blev paketöppning och jag blev så nöjd som man bara kunde bli. Fick massvis med pengar, en digital kamera, blommor och lite små prylar! Efter paketen blev det fika, eftersom jag inte äter tårta gjorde Sara kladdkaka istället, nomnom! Efter hockeyn åkte vi mot hertsön för att hämta Alex och sen skjutsa min bror hem oss på båda till mamma. Väl hemma, mös vi bara den och sen gick vi o la oss.
 
 
Lördag

Hade ställt klockan på halv tio, så när den ringde var det bara att hoppa upp ur sängen och väcka Alex, då ja skulle ut till persön och rida och Alex hade match. Klockan halv 12 kom therese och hämta mig, sen rulla vi mot persön. Väl framme, tog vi in alla 5 hästarna och jag började med att göra i ordning Valmet och hon Turbo, när vi var klara var det bara att hoppa upp på ryggen för en tur, vi red i skogen och det gick suveränt. Han var lite het från början, men blev väldigt väldigt fin på tillbaka vägen i den samlade traven. Vi red kanske i 45 minuter och när vi var framme i stallet igen, satte vi in killarna i boxarna och tog ut två av tjejerna. Tog Emira och Therese Smulan.
Vi red ner till ängen och hade lite dressyr, men eftersom Emira blivit riden sammanlagt 11 gånger så jag tränade bara grunder, så som stanna, backa, trava i lugn o fin trav och volter i hörnen. Hon var väldigt duktig och lyssnade jätte bra! Sen red vi tillbaka och släppte ut hästarna + fåren och sen kom pappa och hämtade mig. Väl hemma duschade jag och sen kom Alex, vid 6 åkte vi till pappa och åt och efter maten kom Emma och pontus och hämtade oss och sen åkte vi mot mig. Emma, Pontus, Linnea och Alex var hos mig hela kvällen och halv natten och vi hade det super trevlig och jag fick även presenter utav dom och jag kan bara säga att jag blev verkligen jätte glad av de. Verkligen super fina saker.
Jag och Alex somade kring fyra på natten och sovde till ett på morgonen där på.
Vi hade en mysig söndag med massa filmtittande och han tog bussen hem klockan halv elva på kvällen.
 
Igår då, skolan rullade på som vanligt och klockan 6 åkte jag mot bensbyn för dressyr lektion, gjorde i ordning Malte och sen gick vi ner till ridhuset. Vi jobbade mycket på volterna och han skötte sig sådär.. är inte alls lika nöjd som förra gången, han var fruktansvärt stel och motvillig, men allting släppte i slutet av lektionen och han blev mycket finare. Åkte hem o jag och mamma åkte på kvantum för att handla lite grann. Sen blev det lite kvällsfika och kring halv 12 gick ja o la mig! Imorse var jag segare än segast och jag försov mig o när jag väl skulle cykla till skolan och hade kommit halva vägen gick cykeln sönder och just då var jag bara så aaaarg. Men det var bara till o lämna cykeln och fortsätta o promenera till skolan. Sen har dagen rullat på som bara den. Sitter nu på sista lektionen som är no & slutar 15.10, så klockan får gärna bara susa förbi så jag får åka hem nångång. Haha, nä nu ska ja sluta babbla, så hörs vi senare! :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0