Hemma

Hej, vaknade 07.20 klev upp och gjorde i ordning mig snabbt som tusan. Fick skjuts till skolan och var där kl 8, bussen mot stan gick 20 över så vi satt bara och prata och sen gick vi ut mot bussen. Hela dagen har spenderats i gymnasiebyn för o kolla läget, ingenting gjorde mig intresserad förutom frisör linjen. Så vi får väl se då.. står mellan frisör eller grans. Men man kan alltid hinna ändra sig också ;) När jag kom hem var det bara till och hoppa i stallkläderna och hinna slänga i sig lite mat och sen åka mot persön, väl där gjorde jag i ordning Smulan och Therese Emira, sen var det bara upp på hästryggen och ner till ängen för lite dressyr, tyckte hon skötte sig utmärkt i traven, inte för het och inte för seg. Blev mycket bakdelsvändningar i hörnen och mycke skänkelvikningar samt jobba lite på volter och serpentiner. Med tanke på att jag bara ridit Smulan 2 gånger tidigare och det här var tredje gången så har ja inte tagit någon galopp på henne tidigare, för det första ville jag känna hur hon var, hur hon tog hjälperna och om hon lyssnade på mig. Och det har hon gjort hitills, så idag tog jag en kort galopp efter lång sidan och det gick finemang trots att hon busade till de och blev lite överglad, haha. Efter dressyren tog vi oss en tur efter vägen och samlade dom så gott som det bara gick och försökte få dom i en kort trav och i en bra form och jag är så nöjd, hon höll sig verkligen fin och gick i en samlad trav. Duktig flicka. Hon fick sträcka på sig ordenligt på tillbaka vägen och när vi var tillbaka var både hon och jag svettiga! Jag är super nöjd över Smulan idag och jag längtar redan tills på onsdag! Nu ska jag sluta babbla och fortsätta dega i soffan. Vi hörs :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0